Μαζική ακύρωση 2.000 πτήσεων από τη Ryanair: Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε

Ακυρώσεις πτήσεων
Φωτ: jon-olsson.com

Η Ryanair περνάει μια αρκετά δύσκολη -αν και κερδοφόρα- περίοδο, πασχίζοντας να ολοκληρώσει στην ώρα τους όλες τις πτήσεις που είχε αρχικά προγραμματίσει, σημειώνοντας μόλις 80% επιτυχία. Τα ασφυκτικά γεμάτα από επιβάτες αεροπλάνα σε συνδυασμό με το σφιχτό turnaround time των 25 λεπτών, ήταν από μόνα τους λόγοι για καθυστερήσεις. Όταν προστέθηκαν στη λίστα διάφορα καιρικά φαινόμενα, απεργίες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και η υποχρέωση να δοθούν άμεσα οι χρεωστούμενες άδειες στο ιπτάμενο προσωπικό, τότε τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Βάλτε στην εξίσωση μια μεγάλη διαρροή πιλότων προς άλλες αεροπορικές εταιρείες -λέγεται πως μόνο η Norwegian έχει απορροφήσει 140 πιλότους της Ryanair τον τελευταίο καιρό- και καταλαβαίνετε ότι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για το πτητικό πρόγραμμα της ιρλανδικής low cost εταιρείας.

Για να συμμαζέψει λίγο τα πράγματα, η Ryanair αποφάσισε να ακυρώσει περίπου το 2% από τις περίπου 2500 πτήσεις που εκτελεί σε καθημερινή βάση μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2017, δηλαδή θα έχουμε περίπου 40 έως 50 ακυρωμένες πτήσεις κάθε μέρα επί έξι εβδομάδες, περίπου 2000 στο σύνολο. Η εταιρεία ελπίζει ότι έτσι θα καταφέρει να βγει το υπόλοιπο πτητικό πρόγραμμα και παράλληλα θα μπορέσει να βελτιώσει την απόδοση του συστήματος και να πετύχει ξανά μέσο όρο ακρίβειας πτήσεων άνω του 90%. Όπως αναμενόταν, η οργή του κόσμου ξεχειλίζει και ο λογαριασμός της Ryanair στο twitter έχει «πάρει φωτιά» από τα μηνύματα θυμωμένων επιβατών που ακυρώθηκε η πτήση τους.

Γνωρίζουμε ποιες πτήσεις θα ακυρωθούν;

Αρχικά δεν ήταν καθόλου ξεκάθαρο ποιες πτήσεις επρόκειτο να ακυρωθούν, όμως μετά από ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε η Ryanair, αποφάσισε να δημοσιεύσει την πλήρη λίστα για όλες τις ημέρες και όλα τα δρομολόγια που επηρεάζονται από τις πρόχειρες ρυθμίσεις. Δείτε εδώ τις ακυρωμένες πτήσεις, παρατηρήστε ότι ακυρώνονται ακριβώς τα ίδια δρομολόγια για κάθε ημέρα της εβδομάδας μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2017.

Μπορούμε να διεκδικήσουμε αποζημίωση;

Προσοχή, σε περίπτωση που θέλετε να διεκδικήσετε πρόσθετη αποζημίωση βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού ΕΚ261/2004, μάλλον δεν πρέπει να αποδεχτείτε την πλήρη επιστροφή χρημάτων για τα εισιτήρια, γιατί η κίνηση αυτή ισοδυναμεί με παραίτηση από τη διεκδίκηση πρόσθετης αποζημίωσης σε μεταγενέστερο χρόνο. Δείτε εδώ τον κανονισμό ΕΚ261 για να ενημερωθείτε σχετικά με τα δικαιώματά σας σαν επιβάτες.

Πώς διεκδικούμε πρόσθετη αποζημίωση για έξοδα διαμονής κλπ;

Αν η ακύρωση της πτήσης σας ανακοινωθεί την τελευταία στιγμή, μπορείτε να διεκδικήσετε τη σχετική αποζημίωση μαζί με κουπόνια για γεύματα, διαμονή σε ξενοδοχείο, μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο, δύο τηλεφωνήματα και ό,τι άλλο προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός (δείτε παραπάνω το pdf). Κρατήστε τις σχετικές αποδείξεις και κάντε αίτημα στη σχετική φόρμα της Ryanair.

Θα είναι εφικτή η επικοινωνία με τη Ryanair;

Σε περίπτωση που θέλετε να επικοινωνήσετε με τη Ryanair μετά την ακύρωση της πτήσης σας, θα είναι δύσκολο να πετύχετε υπάλληλο της εταιρείας δεδομένου ότι εκατοντάδες ή χιλιάδες επιβάτες που θα μείνουν «ξεκρέμαστοι» θα προσπαθούν ταυτόχρονα να επικοινωνήσουν κι αυτοί. Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε τις αυτοματοποιημένες φόρμες αλλαγής πτήσης ή επιστροφής χρημάτων που θα σας σταλούν στο email. Αν θέλετε οπωσδήποτε να συνομιλήσετε με εκπρόσωπο της εταιρείας, δείτε τους διαθέσιμους τρόπους επικοινωνίας και οπλιστείτε με αρκετή υπομονή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *